in

بزرگترین تولید کننده گندم

بزرگترین تولید کننده گندم جهان کدام کشور است؟

همه چیز درباره: بزرگترین تولید کننده گندم

بزرگترین تولید کننده گندم

برچسب ها: بزرگ ترین تولید کننده گندم جهان , بزرگترین تولید کننده گندم کدام کشور است؟

این مطلب در بخش “مطالب روز” نوشته شده است و به “بزرگترین تولید کننده گندم” می پردازد. آیا به دنبال اطلاعاتی درباره “بزرگ ترین تولید کننده گندم جهان” یا “بزرگترین تولید کننده گندم کدام کشور است؟” هستی؟ پس این مطلبو مطالعه کن و نظرتو در انتها برای ما بنویس.

بزرگترین گندمکاران دنیا کدام کشورها هستند؟

گندم یکی از محصولات اساسی است که در سرتاسر دنیا تولید می‌شود. شرایط محیط زیستی ثابتی برای تولید گندم ضرورت دارد که در بسیاری از کشورها وجود دارد و به رشد بالاتر تولید سالانه منجر می‌شود. گندم سومین محصول پرتولید در دنیا است که آن را به بخش مهمی از اقتصاد دنیا تبدیل کرده است.

بزرگ ترین تولید کننده گندم

۱- چین

چین زمین‌های مناسب کمی برای کشاورزی دارد اما همچنان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی اساسی در دنیا است. چین تکنیک‌های کشاورزی متعددی را در مناطق زراعی در حال توسعه به کار بسته است و مکان‌های متعددی مانند گلخانه‌ها را برای تولید محصولات کشاورزی اساسی ساخته است. گندم در مناطق شمالی و غربی چین تولید می‌شود و این کشور سالانه ۱۲۵.۶ میلیون تن گندم تولید می‌کند. اکثر این تولید صادر شده و بخشی از آن برای تأمین تقاضای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کشور در سال ۲۰۱۹ به تولید گندم ۱۳۳ میلیون تن دست یافت.

بزرگترین تولید کننده گندم جهان

۲- هند

هند به دلیل شرایط آب و هوایی متنوع در سراسر این کشور، تولیدکننده بزرگ محصولات کشاورزی اساسی مانند برنج و گندم است. این کشور زمین‌های زراعی زیادی داشته و کشاورزی بخش مهمی از اقتصادش را تشکیل می‌دهد. به این ترتیب در مناطقی که خاک و آب و هوا مناسب است، گندم پرورش داده می‌شود و میزان عظیمی از آن صادر می‌شود. هند سالانه ۹۴.۳ میلیون تن گندم تولید می‌کند. که در سال ۲۰۱۹ این کشور توانست برای اولین بار به رکورد تولید بیش از ۱۰۰ میلیون تن گندم دست پیدا کند. به عنوان مثال ۱۰۳ میلیون تن بوده است.

بزرگترین تولید کننده گندم جهان

۳- روسیه

روسیه بزرگترین کشور جهان است. خب یکی از مهمترین مزیت های همچین کشورپهناوری با داشتن انواع اقلیم های آب و هوایی زمین های کشاورزی بسیار است. روسیه تا حدود سال ۲۰۱۴ به عنوان چهارمین تولید کننده بزرگ گندم جهان شناخته می شد اما از سال ۲۰۱۵ این کشور به رتبه سوم کشورهای تولید کننده گندم رسید. و به عنوان مثال در سال ۲۰۱۹، ۷۴ میلیون تن گندم تولید کرده است. که حدودا دوبرابر گندم تولید شده آمریکا در سال ۲۰۱۹ با میزان ۵۲ میلیون تن است.

بزرگترین تولید کننده گندم جهان

۴- آمریکا

وسعت خاک آمریکا، باعث شده این کشور مناطق زراعی بزرگی برای پرورش محصولات کشاورزی داشته باشد. به دلیل مناطق زراعی وسیع، انواع مختلفی گندم در آمریکا تولید می‌شود. تولید محصولات غذایی اساسی و غلات، منافع اقتصادی عظیمی برای این کشور داشته است. نیمی از این تولید در آمریکا فروخته شده و مازاد آن به خارج صادر می‌شود. دولت ابتکارهایی را برای تجهیزات مهم برای کشاورزی به کار بسته است و این کشور سالانه ۶۱.۶ میلیون تن گندم تولید می‌کند.

بزرگترین تولید کننده گندم جهان

بعد از آمریکا، رتبه های پنجم تا دهم بزرگترین تولید کنندگان گندم جهان در اختیار کشور های، فرانسه،  کانادا، اوکراین، پاکستان، آلمان قرار دارد.

مطالب مرتبط:

بزرگترین کشور قاره آفریقا


این سوال با کد ( ID=4212 ) از آی پی ۸۹٫۲۱۹٫۲۱۸٫۱۲ در ۰۴/۰۶/۱۴۰۰ ثبت شده است.

نت نظر بزرگترین سایت نظردهی و نظرسنجی در ایران. کافی است عبارت مورد نظر خودتو در قسمت جستجوی سایت نت نظر جستجو کنی و مطالب وابسته را مطالعه کنی.

آیا این مطلبو دوست داشتی؟ نظرتو راجب “تولیدگان  کننده گندم” و یا هر سوالی درباره “بزرگ ترین تولید کننده گندم جهان” و “بزرگترین تولید کننده گندم کدام کشور است؟” در قسمت دیدگاه ها بنویس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: حسین رازانی

یکی از خاطراتی که خانواده و اکثر دوستان دوران کودکی من یادشونه، درست کردن مانیتور و کامپیوترهای کاغذی بود که صفحاتش قابل تغییر بود و کتاب داستان های دست نویس با نقاشی های خودم. می خوام بگم که از همون دوران عاشق کامپیوتر و دنیای دیجیتال بودم و نویسندگی. علاقه ام به فناوری باعث شد کارشناسی فناوری اطلاعات بخونم و ارشد شبکه های کامپیوتری. و علاقه به نویسندگی باعث شد که توی این سال ها چند عنوان کتاب تالیف داشته باشم و توی سایت ها و مجلات مختلف در مورد موضوعات مختلف بنویسم. حالا دیگه سال هاست که توی این مسیر هستم و در زمینه فناوری اطلاعات کار می کنم و عاشق کارم و دنیای فناوری و دیجیتال هستم. دوست دارم همیشه بروز باشم و سعی می کنم مطالب جذابی رو که می خونم یا باهاشون برخورد می کنم با شما در میون بذارم.