in

بی نظیربی نظیر بامزهبامزه افتضاحافتضاح ضعیفضعیف

زندگینامه استیو جابز

زندگینامه موسس شرکت اپل

استیو جابز را چقدر می شناسید؟ همه کسانی که عاشق دنیای تکنولوژی هستند بی شک با برند اپل آشنا هستند. تاسیس کننده این شرکت بزرگ و معروف استیو جابز است. زندگینامه استیو جابز نیز مشابه همه نخبگان دنیای تکنولوژی بسیار جذاب است و بی شک پر از فراز و نشیب. در این مطلب قصد داریم تا مروری بر زندگی او داشته باشیم. شما چقدر در مورد زندگینامه استیو جابز اطلاع دارید؟

زندگینامه استیو جابز

بیوگرافی استیو جابز

دوران تولد و جوانی

استیو جابز در 24 فوریه سال 1955 در ایالت سانفرانسیسکو به دنیا آمد. او پدری عربی و مادری آلمانی داشت و در آن زمان که پدر ماردش توانایی نگهداری از او را نداشتند او را به یک زوج به نام پل رینهولد جابز و کلارا هاگوپیان واگذار کردند. در 5 سالگی استیو خانواده جابز از سانفرانسیسکو به کالیفرنیا نقل مکان کردند. پدر خوانده استیو که یک مکانیک ماهر لیزر بود مقدمات الکترونیک را به  جابز آموزش داد. استیو بارها از پدرش در مورد آموزش الکترونیک تشکر کرده بود و گفته بود من هم نیز به پسرم به همان اندازه که پدرم به من آموزش داده آموزش می دهم. پدر و مادر اصلی جابز چند ماه پس از جابز دوباره بچه دار شدند و برای اولین بار جابز در سن 27 سالگی خواهر خود را دید.

Steve Jobs

دوران ابتدایی برای هوش جابز بسیار خسته کننده بود و معلم دوره چهارم دبستان او که بعدها توسط جابز از آن یاد شد او را تشویق کرد که کلاس پنجم را جهشی بخواند. استیو در سال 1972 از دبیرستان فارغ التحصیل شد و در کالج رید در شهر پورتلند ثبت نام کرد اما بعد از یک نیم سال آن را رها کرد. او بعد از انصراف نیز در بعضی از کلاس های کالج مانند خوشنویسی شرکت می کرد و آموزش این هنر باعث بروز بعضی از خلاقیت ها در کار های آینده او شد.در اصل فونت های های مکنینتاش که بسیار زیبا هستند حاصل همین کلاس خوشنویسی جابز بودند وهمین طور چون که ویندوز از مکینتاش کپی شده است فونت های کل کامپیوتر ها حاصل زحمات استیو جابز و کلاس خوشنویسی می باشد. استیو رفیقی داشت به نام دانیل که پیرو مکتب بودا بود باعث شد که استیو هم به ذن و ال اس دی علاقمند شوند. استیو به ذن به دید یک تفریح خیالی نگاه نمی کرد و واقعا ذن بر روی استیو تاثیر گذاشته بود این موضوع تا جایی پیش رفت که استیو در سال 1974 به هند سفر کرد تا به کارول بابا دیدار کند و به دنبال روشنفکری معنوی بود و در تمام آن مدت ال اس دی مصرف می کرد که خودش بعدها دلیل موفقیت خود می داند.

دوران کاری استیو جابز

استیو جابز موسس شرکت اپل

جابز پس از بازگشت از هند به شرکت آتاری رفت. در آن زمان با دوست خود وزنیاک مداری را طراحی کردند که نیمی از مدار قبلی آتاری بود و جایزه 5000 دلار شرکت را گرفتند در صورتی که جابز به دروغ به رفیق خود فقط 350 دلار آن را داد. بعدها وزیناک جعبه ای ساخت به نام جعبه آبی که می توانست هزینه تماس را رایگان کند و جابز هم وظیفه فروش آن را بر عهده داشت و توانستند تعداد 100 عدد از آن را بفروشند استیو در این باره گفت اگر جعبه آبی نبود اپلی هم در کار نبود. در سال 1976 شرکت رایانه ای اپل در پارکینگ خانواده جابز بنیان گذاشته شد. اولین کامپیوتر ساخته شده به نام اپل 1 بود و در سال بعد نیز اپل دو را به بازار معرفی کردند.

در سال 1980 اپل به سهامی عام تبدیل شد و در همان سال نیز کامپیوتر اپل 3 را طراحی و روانه بازار کرد که به دلیل مشکلات سخت افزاری باعث شکست شد. در سال 1983 استیو یکی از مدیران پپسی کولا را متقاعد کرد که در اپل مدیر عامل شود استیو به او گفت که دوستداری که تا آخر عمرت آب و شکر بفروشی یا دنیا را متحول کنی . در همان سال اپل کامپیوتر اپل لیرا را معرفی کرد که به دلیل کندی آن با شکست رو به رو شد و در سال بعد نیز مکینتاش را معرفی که که اگرچه از آن 50000 عدد فروخته شد ولی اصلا نمایش قدرتمندی نبود. در سال 1985 به دلیل دمدمی مزاجی و این که که استیو اصلا به خود اهمیت نمی داد با اسکالی مدیر عمال شرکت کشمکش کرد و در نتیجه مدیران بین استیو جابز و اسکالی، استیو جابز را از شرکت بیرون کردند و در همان سال استیو شرکت نکست را تاسیس کرد. در سال 1996 شرکت اپل به قیمت 429 میلیون دلار شرکت نکست را خرید و مجددا جابز به اپل بازگشت و در سال بعد خود استیو جابز شخصا مدیر عامل اپل شد. در سال 1998 جابز برای افزایش تمرکز شرکت بر روی سود دهی چندین پروژه را کنسل کرد و تکنولوژی راه خود را در اپل باز کرد و توانست سیستم عامل مک و فروشگاه اپل و آیتونز را به وجود آورد. استیو جابز در نهایت پس از دو سال ونیم در اپل واژه مدیر عامل موقت را به دائم تغییر داد و در نهایت این تصمیم باعث معرفی آی پاد در سال 2001 ، آی تونز استور در سال 2003 ، معرفی آیفون در سال 2007 و آی پد در سال 2010 شد.

ایده های جالب

زندگینامه استیو جابز موسس اپل

در سال 1997 جابز از سه بنگاه تبلیغاتی دعوت کرد و یکی از آنان ایده متفاوت فکر کنید را ارائه داد.

ای مک اولین محصولی بود که جابز و جاناتان با هم کار کردند که یکی از موفق ترین کار های اپل در دوران خود بود و به موفقیت چشمگیری رو به رو شد. این محصول یک کامپیوتر رو میزی بود که دارای کیبورد مانیتور و کیس بود. در سال 2000 استیو از آی پاد رونمایی کرد محصولی که همه را شگفت زده کرد. محصولی کوچک و فوق العده زیبا برای پخش موسیقی و استیو جابز که خود طرفدار این محصول بود به بهترین شکل از آن رونمایی کرد. استیو ایده اش این بود که اگر می خواهی از چیزی استفداه کنی یا آهنگی پخش کنی آیا می توان آن را تنها با سه کلیک اجرا کرد؟ اپل توانست از این دستگاه 300 میلیون بفروشد.

در سال 2007 اپل آیفون را معرفی کرد .استیو در سخنرانی رونایی این محصول گفت امروز ما قصد داریم از 3 محصول انقلابی رونمایی کنیم .اولین محصول یک آی پاد با صفحه نمایش پهن با کنترل های لمسی است .دومی یک دستگاه تلفن انقلابی است و سومی یک ابزار ارتباط اینترنتی است. این سه وسیله جداگانه نیستند بلکه یک دستگاه هستند که ما آن را آیفون می نامیم. اپل توانست تا سال 2010 تعداد 90 میلیون آیفون بفروشد.

درگذشت استیو جابز

موسس شرکت اپل

استیو جابز در اوت سال 2011 از سمت مدیر عاملی به دلیل داشتن سرطان لوزاالمعده استعفا داد. بعد از جابز تیم کوک یکی از مدیران ارشد اپل جای او را گرفت و هم اکنون او همچنان مدیر عامل  اپل می باشد. در اکتبر 2011 استیو جابز در سن 56 سالگی درگذشت.

زندگینامه استیو جابز پر از ایده و نو آوری می باشد او خالق کامپیوترهای مک بوک ، ای مک، گوشی آیفون، آی پاد و آی پد می باشد. او راحتی کار با تکنولوژی و زیبایی را به بازار تکنولوژی معرفی کرد. هر ببیننده ای که محصولات اپل را می بیند عاشق زیبایی و طراحی این برند می شود. در یک مطلب خواندم هر ساله تعداد 40000 نفر از سرار دنیا در انجمن سالانه برنامه نویسان دنیا در کشوری حضور می یابند و 98 درصد از این تعداد از مک بوک استفاده می کنند صحبت از 40000 نفر خوره کامپیوتر و متخصص این کار است. شما چقدر از زندیگنامه استیو جابز اطلاعات داشتید؟

مطالب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *