in

افتضاحافتضاح بی نظیربی نظیر ضعیفضعیف

بیوگرافی کلود مونه و آشنایی با نقاش امپرسیونیست فرانسوی

biography Claude Monet va ashnaei ba naghash impressionist Faransavi

بیوگرافی کلود مونه چیست؟ اگه اهل هنر و نقاشی هستی پس احتمالا این هنرمند مشهور فرانسوی رو میشناسی و با آثار هنری شاهکارش آشنایی داری. اگه هم اطلاعات کمی در موردش میدونی پس بهتره این مطلب با ارزش رو از دست ندی تا با یکی از نقاشان معروف آشنا بشی. در این مطلب قراره بیوگرافی کلود مونه رو برات معرفی کنم. با خوندن بیوگرافی کلود مونه و خلق آثار هنری اش میتونی انگیزه هنری خودت رو افزایش بدی. پس با ادامه مطلب همراه باش.

آشنایی با بیوگرافی کلود مونه و آثار هنری بی نظیرش

بیوگرافی کلود مونه از دوران کودکی

بیوگرافی کلود مونه از دوران کودکی

در مورد بیوگرافی کلود مونه باید بگم که این هنرمند معروف و نقاش فرانسوی در نوامبر سال ۱۸۴۰ در پاریس متولد شد! پدر مونه در کسب و کار خانوادگی مربوط به حمل‌ و نقل کالا مشغول بود. مادرش هم خانه‌ داری و مراقبت از کودکان رو بر عهده داشت. از همون دوران کودکی علاقه زیادی به نقاشی و ترسیم کاریکاتورهای جذاب داشت. در سال های بعد (۱۸۵۹) مونه برای ادامه کارهای هنری‌ اش تصمیم گرفت که به پاریس مهاجرت کنه. در اونجا هم به شدت تحت تأثیر نقاشی‌ های مکتب باربیزون (Barbizon) قرار گرفت و به عنوان دانشجو در آکادمی سوئیس  پذیرفته شد. البته در این دوران، مونه با هنرمندانی مثل: «کامیل پیسارو» آشنا شد که سال‌ های زیادی هم به رفاقت باهاش ادامه داد!

مونه و خلق اثری از نور و رنگ

مونه و خلق اثری از نور و رنگ

بعدها با پیشرفت آثار هنری، مونه تونست که در سال ۱۸۷۴ نمایشگاهی رو راه بندازه که در این نمایشگاه انقلاب جدیدی رو به نمایش گذاشت! یکی کارهای منجصر بفرد در نمایشگاه، تابلوی «طلوع» مونه بود که در سال ۱۸۷۳ اون رو کشیده بود. این تابلو بندر «لو آور» رو در یک مه صبحگاهی به‌ تصویر کشیده. مونه به برگزاری نمایشگاه با امپرسیونیست‌ ها ادامه میده و تا دهه ۱۸۸۰ فعالیت‌ هایش ادامه پیدا میکنه و در اواخر دهه ۱۸۸۰ و ۱۸۹۰ به موفقیت مالی و حرفه‌ای بزرگی میرسه! در بیوگرافی کلود مونه اشاره بر این داره که این هنرمند یکی از پیشگامان جنبش امپرسیونیسم بوده است.

بیوگرافی کلود مونه از زندگی خصوصی اش

بیوگرافی کلود مونه از زندگی خصوصی اش

به نظر میرسه که در زندگی شخصی مونه دوران سختی زیادی وجود داشته و از بیماری افسردگی هم رنج میبرده! همسر مونه در طی دومین بارداری‌ اش مریض میشه و سلامتی‌ اش به خطر میفته و جونش رو از دست میده. مونه هم قبل از مرگ همسرش وقتی در بستر بیماریه ازش یه پرتره میکشه. بعد از مرگ همسرش، مونه مجموعه‌ ای از نقاشی‌ های اندوهناک رو کار میکنه که به «یخ زدگی» شهرت داره. بعدها مونه با آلیس ازدواج میکنه. در سال ۱۸۸۳، مونه و آلیس به همراه بچه هاشون به ژیورنی (Giverny) نقل مکان میکنن. این منطقه برای مونه منبع الهامات اساسی بوده و خانه نهایی مونه میشه.

مونه و دلیل افول امپرسیونیسم

مونه و دلیل افول امپرسیونیسم

متاسفانه با مرگ آلیس دوباره  در سال ۱۹۱۱، مونه گرفتار افسردگی میشه. در سال بعدش هم بیماری آب مروارید دامن مونه رو میگیره و از جایگاه ویژه ای که داشته کم‌ کم پایین میاره. در این زمان، امپرسیونیسم دوران افول خودش رو تجربه میکنه. در این دوره، مونه آخرین مجموعه از ۱۲ نقاشی نیلوفر آبی خودش رو به سفارش یک موزه کار میکنه. مونه تصمیم میگیره که اون ها رو به اندازه بسیار بزرگ کار کنه. مونه میخواسته که این کارها به عنوان فضایی آرام بخش برای مدیتیشن عمل کنه و باور داشته که این تصاویر میتونن اعصاب بازدیدکنندگان رو آرام کنن!

روزهای پایانی زندگی هنرمند فرانسوی

روزهای پایانی زندگی هنرمند فرانسوی

همونطور که در بیوگرافی کلود مونه خوندی، قسمت هایی از زندگیش رو دچار افسردگی بود و حتی در سال‌ های آخر هم گرفتار این بیماری میشه. مونه به یکی از دوستاش اینطور مینویسه که: “احساس میکنم زندگی‌ ام چیزی جز یک شکست نبوده و تنها کاری که برایش باقی مانده، نابود کردن نقاشی‌ هایم قبل از محو شدن است”. با وجود این همه احساسات غم، باز هم مونه به کار کردن تا آخرین روزهای زندگی‌ اش ادامه میده! در نهایت کلود مونه در ۵ دسامبر سال ۱۹۲۶در خانه‌ اش در ژیورنی از دنیا میره. بسیاری از تاریخ نگاران هنر اعتقاد دارن که مونه درهای جدیدی رو به روی هنر انتزاعی باز کرده و هنرمندان بزرگی مثل: «جکسون پالاک»، «مارک روتکو» یا «ویلیام دکونینگ» ازش تأثیر گرفتن.

در نت نظر بخون: معرفی ۱۰ تا از بهترین گالری های هنری تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: لطیفه ایری

لطیفه هستم. یه دختر فعال و پر جنب و جوش. علاقه زیادی به نویسندگی دارم و یکی از بلاگر های نت نظر هستم. عاشق هیجان و یادگیری مطالب به روز هستم. خوشحال میشم اگه مطالبی که نوشتم رو بخونی و نظرت رو بهم بگی و باعث افتخاره اگه پیشنهادی داری باهام در میون بذاری.