in

بهترین فیلم های تام هنکس – لیست ۱۰تایی

برگزیده ترین آثار تام هنکس

توماس جفری هنکس (ملقب به تام هنکس) یکی از چهره های هنری برگزیده در جهان و به خصوص در آمریکاست. او استعداد و توانایی خود را در حوزه های مختلفی مانند بازیگری، کارگردانی، دوبلوری و نویسندگی اثبات کرده است. اگر مانند من به تماشای فیلم های آمریکایی علاقه دارید، حتما تا کنون شاهکار های این بازیگر را تماشا کرده اید. شاید هم مثل من چندین بار تماشا کرده اید! همیشه می خواستم یک مقاله در مورد بهترین فیلم های تام هنکس بنویسم، ولی انتخاب کلمه بهترین ها از بین آثار او کار خیلی سختی است. در این لیست صرفا به معرفی ده مورد از بهترین فیلم‌های تام هنکس پرداخته ام و امید وارم که از خواندن این نوشته لذت ببری.

بهترین فیلم های تام هنکس – لیست۱۰تایی

۱- فیلم فارست گامپ (Forrest Gump  ۱۹۹۴)

فارست گامپ - یکی از بهترین فیلم‌ های تام هنکس

اولین فیلمی که در این لیست براتون آماده کردم، فارست گامپه. به نظرم با هیچ کلمه یا واژه ای نمیشه این شاهکار سینما را توصیف کرد. اگر اهل سینما باشید، حتما این فیلم زیبا را دیده اید. فیلمی که کلمه امید را به تمام معنا برای ما توصیف می کند و درس های زیادی را می شود از فیلم فارست گامپ گرفت 

این فیلم همه چی دارد! خنده، گریه، تاریخ، انگیزش، درام و عشق. فیلمی که برنده ۶ جایزه اسکار شد و حتی تصور اینکه فرد دیگری به غیر از تام هنکس نقش فارست گامپ را ایفا کند نیز غیر ممکن است. اگر بخواهم این فیلم را در یک جمله براتون خلاصه کنم میتونم بگم: رفتن دنبال اهداف و آرزوها بدون توجه به حرف دیگران!

۲- مسیر سبز (The Green Mile  ۱۹۹۹)

فیلم مسیر سبز

فیلم مسیر سبز یک اثر درام از فرانک دارابونت است و تام هنکس در این فیلم نیز بازی خوب و قابل توجهی ارائه داده است. این فیلم بر اساس یک رمان که نوشته استیون کینگ است، ساخته شده است. راوی این فیلم یک افسر پلیس است که خاطره خود را از اعدام یک زندانی سیاه پوست روایت می کند.
زمانی که آن زندانی وارد زندان می شود، همه او را به جرم قتل دو کودک باز خواست می کنند ولی بعد از مدتی معلوم می شود که او نه تنها دارای قلبی مهربان است بلکه قدرتی خارق العاده نیز دارد.این اثر نیز یکی از بهترین فیلم های تام هنکس است که ارزش چندین بار نگاه کردن دارد و همچنین از زیبا ترین فیلم های معمایی به شمار می رود.

۳- نجات سرباز رایان (Saving Private Ryan  ۱۹۹۸)

نجات سرباز رایان از بهترین فیلم های تام هنکس

نجات سرباز رایان یک فیلم جنگی حماسی است که برنده ۵ جایزه اسکار شده است. البته وقتی که کارگردان یک فیلم استیون اسپیلبرگ بوده و نقش اول فیلم را تام هنکس بازی کند، انتظار بیشتری نیز نباید داشت. این فیلم بر اساس یک داستان واقعی که در جنگ جهانی دوم اتفاق افتاده است، ساخته شده و یک فیلم بسیار معروف در جهان می باشد.
حدود نیم ساعت اول فیلم خشونت در جنگ جهانی را به شکل فوق العاده زیبایی به تصویر کشیده و از بهترین فیلم های جنگ جهانی به شمار می رود.
خوب داستان از این قرار است که رایان و سه برادرش، همگی برای جنگ فرستاده شده اند و زمانی که فرمانده کل ارتش (تام هنکس) متوجه می شود که سه برادر رایان در جنگ کشته شده اند، دستور می دهد که هر طور شده او را نجات داده و به خانه باز گردانند.

۴- فیلم دور افتاده (Cast Away  ۲۰۰۰)

فیلم دور افتاده

فرض کنید تک و تنها در یک جزیره گیر افتاده اید و هیچ راه برگشتی هم نیست. چیکار می کنید؟ اگر دنبال جواب این سوال هستید، این فیلم زیبا و فراموش نشدنی را از دست ندهید. چاک یک مامور پست است و پس از سقوط هواپیما، به مدت ۴ سال در یک جزیره تنها زندگی می کند. او در این سال ها به مرور یاد می گیرد که چطوری غذا پیدا کند، چطوری آتش درست کند و به طور کلی چطوری زنده بماند.
شاید دیدن دوباره همسرش باعث شد که او تصمیم قطعی بگیرد که هر طور شده خود را نجات دهد. در این سال ها تنها همدم او یک توپ بیسبال است و غم انگیز ترین سکانس این فیلم نیز مربوط به زمانی است که چاک تنها دوست و همدم خود را از دست می دهد.
این فیلم نیز در فهرست فیلم های تام هنکس و از زیباترین آثار او است.

۵- فیلم اگه میتونی منو بگیر (Catch Me if you can  ۲۰۰۲)

فیلم اگه میتونی منو بگیر

فیلم اگه میتونی منو بگیر، یک اثر زندگینامه ای و درام-جنایی است که کارگردانی آن را استیون اسپیلبرگ بر عهده داشته و ستارگانی مانند لئوناردو دی کاپریو و تام هنکس در آن بازی کرده اند. تماشای فیلم های زندگینامه ای همیشه برای ما جذاب بوده اند، زیرا این فیلم ها اکثرا بر اساس واقعیت هستند.
این فیلم نیز بر اساس داستان واقعی یک خلافکار به نام فرانک ابگنیل است که دارای هوش بسیار بالایی است. به طوری که در زمینه جعل چک، کلاهبرداری از افراد مختلف بسیار توانا است!
در این بین تام هنکس درنقش یک مامور پلیس وظیفه دارد که این خلافکار را دستگیر کند و در این بین ما شاهد تعقیب و گریز بین این دو هستیم. این فیلم نیز یکی از آثار معروف تام هنکس به شمار می رود و برنده چندین جایزه نیز شده است.

۶- فیلم کاپیتان فیلیپس (Captain Phillips  ۲۰۱۳)

کاپیتان فیلیپس از بهترین فیلم های تام هنکس

اگر نگاهی به آثار تام هنکس داشته باشید، متوجه می شوید که تام هنکس فیلمی بازی نمی کند که بد باشد. ولی من میگم صرف حضور تام هنکس در یک فیلم باعث جذابیت هرچه بیشتر آن فیلم می شود. همین قضیه را می توانیم در فیلم کاپیتان فیلیپس ببینم.
این فیلم در مورد چهار دزد دریایی سیاه پوست است که به یک کشتی حمله کرده و قصد سرقت از آن را دارند. و در این بین تام هنکس (در نقش کاپیتان فیلیپس) تلاش می کند که جان همه را نجات دهد.
این فیلم بر اساس یک داستان واقعی و بر اساس خاطرات ریچارد فیلیپس ساخته شده و همچنین نامزد چندیین جایزه اسکار شده است. تام هنکس در این فیلم به طور هنرمندانه ای تمام آن چیزی را که از یک بازیگر می توان انتظار داشت را به نمایش گذاشته و به همین دلیل نیز بسیار مورد توجه منتقدین قرار گرفت.

۷- فیلم فیلادلفیا (Philadelphia  ۱۹۹۳)

فیلم فیلادلفیا

فیلم فیلادلفیا را می توان یکی از آثار برگزیده و زیبای تام هنکس در نظر گرفت. فیلمی که هنکس اولین جایزه اسکار خود را برای آن دریافت کرد و به خاطر موضوع و درونمایه ای که داشت، بسیار مورد توجه قرار گرفت.
اندی بکت یک وکیل کارکشته و با تجربه در یک شرکت خصوصی مشغول به کار است و بعد از مدتی با توجه به ظاهر شدن علائمی در بدنش، به دکتر مراجعه کرده و سپس متوجه می شود که به بیماری ایدز مبتلاست. اعضای آن شرکت به دلایلی ساختگی او را از  شرکت اخراج کردند و تام هنکس نیز برای پس گرفتن حقش به یک وکیل با بازی دنزل واشنگتن مراجعه می کند.
اما پس گرفتن این حق نیازمند افشا شدن حقایقی است که اندی سعی در مخفی کردن آنها دارد. این یک فیلم درام است که به دلیل محوریت قرار دادن موضوعاتی مانند همجنسگرایی و ایدز، بسیار مورد توجه قرار گرفت. این فیلم در چندین بخش نامزد جایزه اسکار شد و موسیقی پایانی فیلم نیز بسیار محبوب است.

۸- فیلم جاده ای به سوی تباهی (Road to Perdition  ۲۰۰۲)

فیلم جاده ای به سوی تباهی از بهترین فیلم های تام هنکس

فیلم جاده ای به سوی تباهی به کارگردانی سم مندز و هنرنمایی بی نظر تام هنکس در سال ۲۰۰۲ به روی پرده رفت. تام هنکس که در فیلم هایی مانند فارست گامپ یا دور افتاده می شناسیم، در این فیلم با نقشی متفاوت ظاهر می شود. یک آدمکش!
در این فیلم تام هنکس در نقش یک آدم کش حرفه ای ظاهر می شود که باید رئیس خود را راضی نگه دارد و در این بین پسرش از شغل او خبردار می شود و در اینجا بین دوراهی پسرش و گروه مافیا قرار می گیرد.
این فیلم در گونه خود بسیار مورد توجه منتقدین قرار گرفت و موفق به گرفتن جوایزی نیز شد. این فیلم نیز یکی دیگر از بهترین فیلم های تام هنکس است که می تواند در این لیست جای بگیرد.

۹- فیلم پل جاسوس ها (Bridge of Spies  ۲۰۱۵)

فیلم پل جاسوس ها

یک همکاری دیگر بین استیون اسپیلبرگ و تام هنکس که منجر به ایجاد یک فیلمی زیبا و پر مخاطب شد آن هم بر اساس یک داستان واقعی
تام هنکس در این فیلم نقش یک وکیل مدافع را به نام جمیز داناوان دارد که باید از یک جاسوس روسی دفاع کند. در ادامه ماجرا نیز او قصد دارد که این جاسوس روسی را با یک خلبان آمریکایی معاوضه کند. این فیلم موفق به دریافت شش جایزه اسکار شد و مارک رایلنس نیز جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد را دریافت کرد.
با این فیلم تام هنکس بار دیگر توانایی خود را به عنوان یک بازیگر تراز اول که توانایی ایفای نقش های متعددی را دارد، اثبات کرد.

۱۰- فیلم بزرگ (Big  ۱۹۸۸)

فیلم بزرگ

همواره دیده ایم که فیلم هایی با داستانی ساده، با وجود یک بازیگر تراز اول به یک فیلم قدرتمند تبدیل می شوند و همین نکته را می توانیم در فیلم بزرگ ببینیم با هنرنمایی تام هنکس
بنب مارشال در سال ۱۹۸۸ تام هنکس را برای بازی در فیلم بزرگ انتخاب کرد و او نیز این نقش را بسیار زیبا و هنرمندانه اجرا کرد. بازی در این فیلم را می توان یک نقطه عطف در زندگی حرفه ای او در نظر گرفت.
جاش باسکین یک کودک است که آرزوی بزرگ شدن دارد و زمانی که خواسته خود را در برابر یک ماشین آرزو درخواست می کند، صبح روز بعد خود را یک مرد ۳۵ ساله می بیند. در سراسر این فیلم تام هنکس به عنوان یک مرد بالغ دیده می شود، ولی بیننده به خوبی می داند که درون این فرد یک کودک است.
این فیلم نیز برنده جوایزی شد و در نوع خود یک اثر به یاد ماندنی در سینما و یک تجربه موفق برای تام هنکس بود.

در این مقاله به معرفی بهترین فیلم های تام هنکس پرداختیم. البته همانطور که اول گفتم انتخاب این ده مورد خیلی سخت بود و قطعا موارد دیگری را نیز می توان نام برد.
بدون شک تام هنکس یک بازیگر توانا است که نقش های مختلف و متعددی را ایفا کرده و همیشه نیز مخاطب را راضی نگه داشته است.
شما چه فیلم های دیگری را دوست دارید به این لیست اضافه کنید؟

مطالب مرتبط:

بیوگرافی تام هنکس

2 دیدگاه

نظر بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نویسنده: اشکان عسکری

از وقتی که یادمه علاقه های گوناگونی داشتم. بعد از بررسی های زیاد فهمیدم که از قضا یک چند پتانسیلی هستم! آدم درونگرایی هستم و همین خصلتم باعث شد که با وبلاگ نویسی آشنا بشم و به تازگی هم وارد دنیای جذاب تبلیغ نویسی شدم. کلی کار است که باید تجربه و تعداد زیادی مسیر ناشناخته وجود دارد که باید طی کنم.