in

درباره شرکت اپل چه می‌دانید؟ 5 حقیقت جالب در مورد کمپانی اپل

Chand Haghighate Jaleb Dar Morede Apple

مقدمه

درباره شرکت اپل چه می‌دانید؟ بدون تردید نام شرکت اپل را شنیده‌اید و یا خواسته یا ناخواسته با محصولات این برند آمریکایی برخورد داشته‌اید. در کشور ما آیفون‌های اپل از جمله شناخته شده‌ترین و محبوب‌ترین محصولات این برند آمریکایی محسوب می‌شوند. هم اکنون علیرغم اینکه آیفون‌های اپل از قیمت بالایی برخوردارند همچنان شاهد استقبال پرشور کاربران از این محصولات فوق‌العاده هستیم.

اما شما تا چه اندازه با کمپانی اپل آشنایی دارید؟ درباره این شرکت چه می‌دانید و آیا تنها با گفته‌ها و شنیده‌ها اعتماد می‌کنید؟ ما در این مقاله قصد داریم که پنج حقیقت جالب در مورد شرکت اپل را برای شما عزیزان بازگو کنیم. بدون تردید شما هم با شنیدن این 5 حقیقت جالب متعجب می‌شود. با نت نظر همراه باشید.

در نت نظر بخوانید: نوکیا به صنعت موبایل باز می‌گردد؛ نگاهی به مشخصات گوشی جدید نوکیا

در نت نظر بخوانید: دلیل داغ شدن آیفون و روش‌های جلوگیری از بروز این مشکل

حقایق جالب درباره شرکت اپل: اپل پردرآمدترین کمپانی فعال در زمینه IT و دومین شرکت بزرگ تولید کننده گوشی در دنیاست!

حقایق جالب درباره شرکت اپل
حقایق جالب درباره شرکت اپل

بله علیرغم اینکه در زمینه تولید و عرضه گوشی‌های هوشمند کمپانی اپل پشت سر شرکت سامسونگ قرار دارد، از نظر درآمد و سود اپل شرکتی بی‌رقیب است. اپل هم اکنون پردرآمدترین شرکت فعال در زمینه فناوری و اطلاعات یا اصطلاحا IT محسوب می‌شود. سود خالص اپل در سال 2014 معادل با 39.5 میلیارد دلار بود. این مبلغ برای خرید همزمان اسنپ چت، پینترست، و Airbnb کافی خواهد بود و بوده بخشی از آن هم باقی می‌ماند! همچنین ارزش شرکت اپل بیش از 119 میلیارد دلار است. این موضوع بدون تردید از جمله حقیقت‌های جالب موجود در مورد شرکت اپل است.

حقایق جالب درباره شرکت اپل: اپل بیش از 115،000 کارمند در سراسر دنیا داشته و کارکنان دفتر مرکزی آن سالیانه حقوقی در حدود 125،000 دلار دریافت می‌کنند!

کمپانی بزرگ اپل که در نقاط مختلفی از دنیا فعالیت داشته و کارخانه‌های اختصاصی خود را بنا کرده بیش از 115،000 کارمند دارد. کارمندان شرکت اپل حقوق‌های کاملا متفاوتی را دریافت می‌کنند. به عنوان مثال ظاهرا کارمندان این کمپانی در فاکسکان چین (Fixconn) نسبت به سایر بخش‌های مختلف دنیا حقوق کمتری دریافت می‌کنند. همچنین باید اشاره کنیم که کارکنان دفتر مرکزی اپل سالیانه حقوقی در حدود 125،000 دلار را دریافت می‌نمایند. این حقوق چیزی در حدود 450 میلیون تومان است!

حقایق جالب درباره شرکت اپل: در تبلیغات اپل، همواره ساعت 9:41 بر روی صفحه نمایش آیفون‌ها نمایش داده می‌شود که زمان دقیق رونمایی از اولین آیفون اپل توسط آقای استیو جابز در سال 2007 بود

حقایق جالب درباره شرکت اپل
حقایق جالب درباره شرکت اپل

در تبلیغات و تمام تیزرهای اپل که از آیفون‌هایش منتشر می‌شود همواره ساعت 9:41 نمایش داده شده است. این ساعت در واقع زمان دقیقی است که آقای استیو جابز در سال 2007 از اولین آیفون اپل رونمایی کرد. بنابراین ساعت 9:41 برای اپل یک نوستالژی بوده و لحظه رخ دادن یک رویداد تاریخی را بازسازی می‌کند. این موضوع هم از جمله حقیقت‌های جالب موجود در مورد شرکت اپل است.

حقایق جالب درباره شرکت اپل: باتری مک‌بوک‌های اپل ضد گلوله است!

حقایق جالب درباره شرکت اپل
حقایق جالب درباره شرکت اپل

بله درست شنیدید! باتری مک‌بوک‌های اپل به صورت ضد گلوله طراحی شده و می‌تواند از شما در مقابل اصابت آن جلوگیری به عمل آورد. اگر در حین استفاده از مک‌بوک بودید و ناگهانی فردی مسلح با اسلحه خود به سمت شما نشانه‌گیری کرد، می‌توانید از مک‌بوک‌تان به منظور محافظت از خود استفاده کنید. این موضوع و ضد گلوله بودن باتری مک‌بوک‌ها هم از جمله حقیقت‌های جالب موجود در مورد شرکت اپل به شمار می‌رود.

حقایق جالب درباره شرکت اپل: به کارگیری لبه‌های خمیده در دستگاه‌های هوشمند پتنتی بود که به طور اختصاصی توسط شرکت اپل در ایالات متحده ثبت شد!

حقایق جالب درباره شرکت اپل
حقایق جالب درباره شرکت اپل

شاید طراحی گوشی‌ها یا تبلت‌ها با گوشه‌های خمیده امری متداول باشد، اما باید بدانید که این سبک از طراحی برای اولین بار توسط کمپانی اپل به عنوان یک پتنت رسمی به ثبت رسید. هم اکنون آیفون‌ها و آیپدهای اپل از لبه‌های خمیده‌ای بهره‌مند هستند و این سبک طراحی را می‌توان سبک انحصاری اپل دانست. این موضوع هم از جمله حقیقت‌های جالب موجود در مورد شرکت اپل است.

جمع‌بندی

به طور کلی حقیقت‌های جالب در مورد شرکت اپل بسیار متعدد هستند که ما در این مقاله سعی داشتیم تنها چند نمونه از جالب‌ترین این حقیقت‌ها را به طور خلاصه خدمت شما عزیزان عنوان کنیم. اگر شما هم حقیقت جالبی در مورد شرکت اپل می‌دانید، از طریق بخش نظرات آن را با ما در میان بگذارید.

3 دیدگاه

نظر بده

    مطلب های مرتبط

    1. مطلب مرتبط:

    2. مطلب مرتبط:

    3. مطلب مرتبط:

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نویسنده: امین رضائیان

    امین هستم. در مورد تکنولوژی (به ویژه موبایل و تبلت) می‌نویسم. خوشحال می‌شم نظرتون رو در مورد نوشته‌هام بدونم.